Kā pārdot partiju!?

    Tuvojas interesantākais un atraktīvākais mūsdienu demokrātijas laiks- vēlešanas. Sākas sacensības, taču cīnās nevis par labākās, zinošākās, tautas interešu aizstāvošākās utt., partijas titulu, bet cīņa notiek pēc brīvā tirgus principiem, kurš labāk pārdos savu partiju. Pārdos!!! Tiek izmantoti visi mūsdienu pārdošanas mākslas principi, uz mums raugās gigantiski reklāmas plakāti, kuri iedarbojas uz mūsu zemapziņu radot tēlus par vadoņiem, kuri mūs vadīs uz saulaino tāli. Visur ir nākošo vadoņu tēli iekodējot mūs par īstajiem deputātu kandidātiem par kuriem jābalso.
   Pārdošanā iesaistās labākās no labākajām reklāmas un sabiedrisko attiecību aģentūrām, lai ietekmētu vidējā aritmētiskā vēlētāja prātu un zemapziņu.
   Tiek tērēti miljoni latu partiju pārdošanas reklāmās un akcijās, kuri neradīs nevienu jaunu darba vietu valstī un nenodrošinās ekonomikas izaugsmi. Paralēli ziņās lasām, ka 3000 bērni ekonomiskās situācijas dēļ nespēj iet uz skolu.
   Rodas iespaids, ka partijas sacenšas nevis savu programmu un veikto darbu popularizēšanas vārdā, bet gan treknākā kumosa no valsts budžeta iegūšanā, lai būtu iespēja, visu reklāmās iztērēto, naudu ar uzviju atgūt.
   Lielāko darbu jāpadara, vēlēšanu starplaikā, lai uz vēlēšanām varētu nodot vēlētāju izvēlei savus darbus vai priekšlikumus. Roku rokā jāstrādā Latvijas un tās iedzīvotāju interesēs. Taču pāris mēnešus pirms vēlēšanām novērojam, ka tiek tērēti miljoni pārdošanas kampaņās, lai partija iegūtu lielāku ietekmi. Vai tad lietderīgāk nebija šo naudu ziedot tautas labā, tai mūsu daļiņai, kurai tik ļoti nepieciešams atbalsts- bērniem un pensionāriem!? un ko darīs tās partijas, kuras būs iztērējušas simtus tūkstošus, bet nebūs nekādu varu ieguvušas?
   Tie, kuri tērē simtiem tūkstošus reklāmai, labi apzinās, ka politiskā uzvara nav darbs un pienākums valsts un iedzīvotāju priekšā, bet veids kā iegūt papildus ietekmi, kas ļaus iegūt labu peļņu, izmantojot valsts pasūtījumus, iepirkumus utt., kas daudzkārtīgi atpelnīs ieguldītos līdzekļus. Pretējā gadījumā, tā ir altruistiska reklāmas biznesa  un mēdiju atbalstīšana, iztērējot milzu naudu dārgās reklāmas kampaņās. Uzņēmējdarbību ir jātbalsta, bet vai tā?
Atskatīsamies uz ZZS un SC, kuri pagājušajās vēlēšanās, ar minimāliem līdzekļiem, ieguva visvairāk vietu.

Ar cieņu, Kalnozolu Valdis

2 komentāri: